B.
    Vet ni vilka skolor som har möjlighet att ge kursen naturkunskap 2 ?
    Eller måste man läsa på Komvux ? Hur lång tar det att klara ?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Aylin, kursen Naturkunskap är garanterat valbar för elever på SA programmet, se på http://www.gymnasieguiden.se/files/program/pdf/programplaner/SA.pdf
    Natur 2 är nämnd under rubriken Garanterat valbara kurser, vilket betyder att - om en elev önskar läsa den kursen, så måste skolan ge den möjligheten.
    Jag råder dig att söka upp SYV på din skola och anmäla ditt önskemål om att läsa den kursen snarast - detta för att underlätta för skolans planering.
    Naturkunskap 2 kan läsas inom Programfördjupningen eller inom Individuellt val. Alla skolor som har Samhällsprogrammet måste erbjuda den kursen.

    Det är en kurs på 100 poäng och man läser den på heltid - på fem veckor, om man vill läsa den på KomVux i stället för inom Gymnasiet.

    Mvh
    Anna SYV