Sara
    Hej!
    När jag började min gymnasiala utbildning 2018 stod på min planering naturvetenskapsprogram. Idag beställde jag min examen men det stod Naturvetenskap och teknik!! Varför ändrades namnet på programmet?

    MVH

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Sara! Jag gissar på att du tar ut examensbevis från komvux och det är sedan 1 juli 2021 nya regler som gäller: högskoleförberedande komvux examen utfärdas antingen inom område Samhälle/Humaniora eller inom Naturvetenskap/Teknik.
    För behörighet till högskolestudier spelare ingen roll inom vilket område som examensbevis ligger.