Edvin
    Hej, vad har östra real för individuellt val att välja på?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Edvin!

    Med den frågan ber vi dig att vända dig till skolan direkt. Kontaktuppgifter till skolan ser du på http://ostrarealsgymnasium.stockholm.se/kontakt

    Anledning till varför vi inte kan svara på den frågan är att:
    1. det är inte alla skolor som på förhand bestämmer vilka kurser som eleverna kan välja inför åk2 och 3.
    2. det kan hända att på just "ditt program" kommer du att välja kurser 200 poäng Individ.val till åk3 och det är om två år först. Mycket kan hända på 2 år.
    3. om skolan har bestämt listan på kurser för individuellt val, så kan ändå förändringar inträffa (en lärare kan t.ex. sluta på skolan och en annan behörig lärare i samma ämne inte går att få tag på - t.ex.)

    Allt detta gör att det är näst till omöjligt att svara på frågan och garantera att vissa kurser skulle kunna 100% väljas inom individuellt val - när det blir dags att välja.

    Du får hemskt gärna återkomma och berätta för oss vad du fick för svar från skolan. Vi är nyfikna!

    Bästa hälsningar
    Milla
    Studie- och yrkesvägledare