Student
    Just nu har vår klass alla NO-Ämnena, alltså biologi, kemi och fysik.

    I både biologin har vi böcker för A levels och AS, och min fråga är: Är detta okej? för jag vill inte göra A level i biologi eller AS för den delen. Alltså är detta våra KURSböcker.

    Tacksam för snabbt svar :)

    1 Svar

    SYV-besökare SYV

    Hej Mohamad,

    vilka läroböcker som används är det upp till de undervisande lärare.

    Det finns inga lagar som styr det. Det kan finnas rekommendationer, men det är upp till läraren att använda den undervisningsmaterial som läraren anser vara lämplig.
    Om du tycker annorlunda och anser att läraren använder "fel läroböcker", prata med rektor på din skola. Det är rektorerna som är "ytterst ansvariga" för hur undervisning bedrivs.

    Om du anser att felet som läraren/skolan gör är allvarligt, kan du överväga >>att anmäla till Skolinspektionen.

    Vänligen

    SYV