Ludmila
    Hej, jag har en SYV-kollega som undrar: "Om man har IG i projektarbete i sitt slutbetyg. Vad finns det att göra för att bli av med IG-et?".

    1 Svar

    SYV-besökare SYV

    Hej,

    det är tyvärr så att det ej går att höja upp betyget i Projektarbete. Jag har nu kollat upp det med en expert från UHR, Universitets- och högskolerådet. Hen har samrått med några kollegor (på min begäran) och svarade att det Tyvärr är så att det betyget kommer att "stå kvar".

    Förklaring: möjlighet att läsa gamla kurser eller göra prövningar i dem upphörde helt den 30 juni 2016; någon "motsvarande kurs" för Projektarbete finns inte. Pga de två "punkter" finns det ingen lösning på problemet.

    Det förslag jag fick är att satsa på högskoleprovet. Själv tänker jag också att man kan höja betygen i alla de kurser i vilka man kan höja - där det finns motsvarande kurser och hoppas på det bästa och så göra högskoleprovet också, så klart.

    Tips: man kan kika även på andra utbildnignar än de som finns på högskolenivå. Det finns andra sortens utbildningar, t.ex KKU>>, yrkeshögskola >>, eftergymnasiala utbildnignar på folkhögskolor>>, privata utbildningar mm.

    Hoppas mitt svar blir på något sätt till hjälp!

    SYV :)