MESSO

    hej. jag vill läsa tandläkare i Turkiet, men jag undrar vad krävs för detta och kan man få CSN från Sverige för att kunna läsa där? Hur mycket kan man få CSN?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    frågor om studiemedel och andra typer av ekonomiska studiestöd besvaras bäst av CSN, men du kan börja med att läsa information som finns på csn.se/bidrag-och-lan/studiestod/utlandsstudier
    Vad gäller antagningsvillkor för utbildningar i Turkiet så kan vi på FRåGA SYV tyvärr inte hjälpa till med information. Vi har inte den informationen, helt enkelt. Jag kan råda dig att kontakta ambassaden i Stockholm och fråga om de har någon sort "utbildningsansvarig" eller "utbildningsexpert" som kan svara på din fråga eller om de kan hänvisa dig till en organisation eller till en person som kan hjälpa dig få den information du efterfrågar.

    Studie- och yrkesvägledare