sabrina

    Hej. Jag funderar på att plugga något yrkesutbildning efter gymnasiet istället för universitet och då undrar jag om yrkesutbildningar är internationella och går att använda utanför sverige eller behöver jag komplettera något ifall jag vill till exempel jobba i spanien?.

    • Julia :

      Med "yrkesutbildning" menar du utbildning på en yrkeshögskola? eller menar du någon annan utbildning?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej, om du i din fråga menar yrkeshögskoleutbildning, då vill jag be dig läsa informationen om Europass. Om hur yrkeshögskoleutbildningar bedöms och/eller erkänns (eller inte) utanför EU, kan vi inte ge någon information om - det är upp till varje land och till varje arbetsgivare inom det landet.