Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Jessica!
    Om du i din fråga syftar på den här utbildningen på KTH, så står det på utbildningens egen webbplats: ".. skräddarsydd för dig som vill jobba som mäklare eller utvecklare av fastigheter. Den stimulerar ditt samhällsintresse och lär dig att förverkliga idéer kopplat till fysiska platser. Oavsett val av inriktning får du goda karriärmöjligheter inom den spännande fastighetsbranschen." Så, man kan även jobba som Facility manager, Driftledare, Fastighetsutvecklare och troligtvis även inom andra yrken inom fastighetsbranschen, förslagsvis som fastighetsansvarig eller som säljare eller uthyrare.

    Sedan finns det ett antal yrken där "vilken som helst" 3-årig högskoleutbildning är en bra grund för anställning. Det är bland annat följande yrken: Arbetsförmedlare, Studiestödsutredare, utredare på FK.

    Studie- och yrkesvägledare