Linn

    Hej! Jag är intresserad av att plugga på ett universitet i Irland, men är osäker på hur man översätter betygen till deras poängsystem. Tacksam för hjälp! :)

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej!
    Tyvärr har inte vi på FRåGA SYV egna experter på studier utomlands.
    De råd jag kan ge dig är att du kontaktar den skola på Irland som du vill plugga i.
    Du kan också testa ställa frågor till Hugh Rodgers på Department of Employment Affairs and Social Protection Irland - South-West (IE) +353 21 4805436 [email protected] Kontakspråk: engelska (en), iriska (ga).
    Även Euroguidance Ireland kan förhoppningsvis ge dig hjälp och svar på dina frågor. Deras kontaktuppgifter finner du på euroguidance.ie/contact

    Övrigt
    Du kan även se om information på bedomningshandboken.uhr.se/utlandska-gymnasiala/Irland kan vara till hjälp för dig.