Hej Alex!

    På ekonomiprogrammet läser man inte Fysik, inte som obligatoriska kurser i alla fall. Men inom Individuellt val kan man läsa "vilka kurser som helts". Frågan är då om det finns en behörig lärare i Fysik och det gör det om skola erbjuder NA och/eller Teknikprogrammet.

    Du får fråga på skolan dit du vill söka om de kan lova dig att du får läsa Fysik 1 inom Individuellt val.

    Bästa hälsningar

    ANNA