Felix
    Hej,

    Vad tycker ni är det bästa sättet att plugga till högskoleprovets båda delar (kvantitativa/verbala)?

    Samt vilken är den högsta poäng höjningen ni har varit med?

    Jag har så extremt svårt för matte och svenska. Gjorde provet för första gången nu i vår och fick 0.6. jag behöver 1.0 - 1.2

    Många säger att 1.0 inte är någon jätte hög poäng. Men för mig känns de som det.

    Tack på förhand!

    Mvh, Felix

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Felix! Vi är alla olika och lär oss bäst på olika sätt; kika på Gymnasieguiden.se/Studieteknik

    Ang.höjning av HP-test/resultat så brukar det bli högre för varje nästa gång man gör högskoleprovet upp till fjärde eller femte gång, sedan brukar man ligga på den nivån; så gör HP minst fem ggr är mitt råd och träna mellan HP-skrivningar.

    Undrar: vilken högskoleutbildning vill du komma in på? Det finns kanske motsvarande eller liknande utb inom Yrkeshögskola ?