Max
    Hejsan! Jag ångrade mitt gymnasieval några veckor innan starten. Jag försökte byta redan då men fick svaret att detta inte är möjligt innan 5 september. Jag har fyllt i en lapp att jag vill byta till ett annat gymnasium i Göteborg som jag har varit intresserad utav innan. Imorgon hade jag planerat att lämna in den. Jag har inte gått till gymnasiet som jag egentligen skulle börja på, eftersom jag ser ingen mening med att gå till det eftersom det är en helt annan linje. Jag har avstått från min plats där och är utan gymnasium för tillfället. Men nu kommer min fråga. Om jag inte kommer in på mitt gymnasium den 5 september vad händer då? Kan jag söka till något annat? Skulle inte vilja att det slutade med att jag inte kan börja på något gymnasium detta året. Vill börja på naturvetenskapliga programmet.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, jätteledsen att jag inte kan svara tydligt på din fråga eftersom jag inte är insatt alls i lokala förhållanden skolor emellan och vilka blanketter du måste fylla i. Det enda jag kan rekommendera är att du kontaktar någon vägledare antingen på din gamla skola eller via vägledningscentret via denna långa länk här nedan och breddar ditt sök till att hitta plats på andra skolor

    http://goteborg.se/wps/portal/invanare/forskola-o-utbildning/gymnasieskola/studie-och-yrkesvagledning/!ut/p/b1/jYtLDoIwFADP4gV4D_rhdVlIWn5BMJpINwaNIU0obIxeXzyA0dlNMgMOhpQTKcmVhDO4ZXz6aXz4dRnnjzt56eKqpyzWuLfKYHmsO9PWjc0o2YJhC3KrC542iNRYgaUuTgfVM4aa_ffjFzT--itw_hqi1y1EGGEiiaGUjHEhUkQBbbGGOwQ3G5r07g3kf5lz/dl4/d5/L2dBISEvZ0FBIS9nQSEh/

    /Lena, Syv