Hibara
    Hej!
    Jag har funderingar kring hur det ser ut men prövningen i Idrott och Hälsa 1 och ifall det är till grunden möjligt.

    Jag har redan fått ett godkänt slutbetyg i kursen men vill höja det, gärna så fort som möjligt. Jag undrar därför hur det egentligen ser ut med prövningarna. Är det möjligt att göra prövningen under min gymnasietid eller måste man ta studenten? Finns det några krav till att göra en prövning? Vart gör man prövningarna ifall det gymnasium man går på inte erbjuder det?

    Tack på förhand,
    Hibara

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej! Som gymnasieelev har du rätt att göra prövningar i två fall: om du fick F eller om undervisning i en obligatorisk kurs inte kan erbjudas.

    Om du har godkänt betyg måste Du vänta tills du gått ut gymnasiet. Efter gymnasiet har du rätt att göra prövningar i alla de olika städer i Sverige.

    Mvh

    ANNA