Sally
    Hej!
    Jag har beslutsångest över gymnasievalet .
    Jag är både intresserad av samhällsprogrammet och ekonomiprogrammet så jag vet inte riktigt vad jag ska välja.. Sen har jag bara 235 poäng så det gör mig ännu mer stressad!!

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Sally,
    samhällsprogrammet och ekonomiprogrammet är inte så olika varandra; väldigt många kurser man läser på de 2 programmen är exakt samma. Mitt råd till dig är att fråga på de gymnasieskolorna som du är intresserad av vilka Valbara kurser som kommer att erbjudas att välja mellan - kanske kan det bli avgörande för ditt val: vilket program du vill söka till i första hand.
    Men för övrigt sök många olika alternativ - sök båda programmen på flera olika gymnasieskolor.

    Ang. betyg så kan du bara göra ditt bästa i varje ämne du läser på grundskolan nu. Gör ditt bästa och sök många olika alternativ på gymnasiet - är våra råd till dig.

    Lycka till! Vi håller tummarna!

    L. :)

    Liselotte