Niklas
    Har sedan tidigare läst folkhälsokunskap (dåvarande kurskod OMV1203) och enligt den informationen jag har fått så skall Hälsopedagogik HÄLHÄL0 ersätta OMV1203? Kan ni bekräfta detta? Har endast G och behöver göra en prövning i OMV1203. Hur går detta till då OMV1203 är en 50p kurs och HÄLHÄL0 är en 100p kurs?
    Tack på förhand

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Niklas,
    jag kan inte se de kurser du nämner i din fråga i Tabellen för utbyteskomplettering >>. Om en "gammal kurs" ej nämns i tabellen för utbyteskomplettering, då finns det ingen motsvarande ny kurs i så fall, tyvärr; detta medför också - tyvärr - att det går inte att höja betyget i den gamla kursen.
    Då mölighet att få (genom prövning) betyg i en gammal kurs upphörde sista juni 2016; och undervisning i de gamla kurserna upphörde ännu tidigare.
    Alltså, utifrån den info som du ger i din fråga så är mitt svar att enligt vad jag vet och förstår, så kan du tyvärr inte höja betyg i OMV1203 kursen.
    I så fall är lösning - Högskoleprovet och/eller försöka höja betygen i andra kurser, där det finns motsvarande nya kurser.

    Du får hemskt gärna ta dina betyg till SYV på komvux; hen har möjlighet att kontakta betygsexperter.

    Hälsningar
    SYV