Bertil_1245898533578

    Hej jag undrar om man behöver göra prövning på hela kursen om man bara har F på 2 delar av kursen? Jag fick godkänt på 4 utav 5 delar på matten och undrar om man bara kan göra på de två delarna och inte hela kursen? Kan man int enats göra ett omprov på de delarna?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    min gissning är att du behöver göra prövning på hela kursen men jag är inte lärare och genomför inte några prövningar. Det är lärarens kompetens att veta hur prövningar bör utformas och hur betygen sätts. Du kan, om du vill, fråga skolverket. Jag tror du får svar från skolverket att man gör prövning på hela kurser och betyget sätts utifrån de kunskaper som eleven uppvisade (i hela kursen) den dagen som betyget sätts.

    Studie- och yrkesvägledare