Alexandra
    Hej

    Hur gör jag om jag vill göra prövning i en kurs? Ska man betala en avgift på komvux? På komvux stockholms hemsida kan man bara anmäla sig till kurser. Hur anmäler jag mig till en prövning?

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    hejsan!

    på vuxenutbildning.stockholm/komvux/betyg-examen/provning står det just nu (4maj 2020) att pga Covid-19 erbjuds inga prövningar.
    Men i andra kommuner kan möjlighet finnas att anmäla sig - t.ex till prövningar som kommer äga rum senare, i höst. Om du inte längre är gymnasieelev, får du lov att anmäla dig i hela Sverige (behöver inte vara där du bor eller är folkbokförd i).
    Det var redan innan Covid-19 svårt att hitta var man kan göra prövningar. Nu är det ännu svårare (kan t o m vara omöjligt att hitta). Du får dock leta och lycka till! Du kan också avvakta tills Covid-19/krisen lägger sig, det kan ju inte pågå i all evighet. Vi hoppas situationen förbättras och däribland även för dem som vill göra prövningar! Vi håller tummarna!

    Vänligen och lycka till!
    L.

    Liselotte