Emelie

    Hejsan! Jag har tragglat mig igenom högskoleprovet 4 gånger och har nu landat på ett resultat jag är hyffsat stolt över: 1,1. Jag vill söka den här kursen https://www.studera.nu/jamfor-utbildning/?q=personal+arbete&e=i.uoh.su.sperk.34124.20221 Klickar man på länken och in på antagningsstatistik så står det att HP har varit mellan 0,75-1,0 de senaste tre åren. Betyder det att det är det lägsta resultatet någon haft på HP men ändå kommit in? Så, om jag har tur och konkurrensen inte hårdnar, så har jag en god chans att komma in eftersom jag själv har 1,1? Är det så jag ska tolka det?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Emelie!
    antagningsgränser kan ändras; de kan gå upp och ner. Om "ingenting ändras", som du skriver i din fråga, då borde du komma in - alltså om antagningsgräns hamnar på högst 1.0 i HP-urvalet och du har 1,1, då kommer du in. Vi håller tummarna!