hulda
    Hej,
    Hur stor Är min chans att Komma in som reserv 294 I universitet med urvalgrupp Ös?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej, jag skulle svara att det inte finns någon chans alls.
    Detta på grund av följande:
    ÖS - är urvalsgrupp för "Övriga behöriga sökande".
    I den urvalsgruppen placeras sökande som är behöriga men saknar betyg eller ett giltigt meritvärde. Dessa sökande kan endast antas om det finns platser över när sökande med ett giltigt meritvärde fått plats på utbildningen.
     Alltså, om det ej finns några lediga platser när sökande i de andra urvalsgrupper kom in på utbildningen, kommer ingen från ÖS-urvalsgruppen antas.