Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!
    enligt antagningsstatistik som visas på lärosätenas gemensam webbplats Studera.nu gäller följande:
    Läkarprogrammet vid Umeå universitet - hen som kom in sist till HT-23 i BI (direktgruppen) hade meritvärde på 21.51 och i BII (kompletteringsgruppen) - 21.72.
    Läkarprogrammet vid Örebro universitet - hen som kom in sist till HT-23 i BI (direktgruppen) hade meritvärde på 21.58 och i BII (kompletteringsgruppen) - 21.75.

    Studie- och yrkesvägledare