Michelle

    Hej! jag har gått ut med ett F i matte 4 och jag tänker nu läsa upp matten på komvux. Jag undrar då ifall jag får ett F till på komvux kommer det att dra ner på mitt meritvärde ännu mer? eller kommer det inte att ske någon skillnad?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Nej, det kommer inte att bli någon skillnad i ditt meritvärde om du får F flera gånger.
    Jag undrar: har du fått ut Examensbevis med F i matematik4 som ingår? Om inte, alltså om du fick ut ett Studiebevis och kommer göra planering mot examensbevis på komvux, kan du i så fall fundera på att inte läsa matte 4 utan läsa någon annan kurs (detta om du ej specifikt, för Särskild behörighet, behöver just matte 4).