Maximilian
    Pluggade ekonomi under gymaniset men har blivit intresserad av att plugga till sjuksöterska pluggade alla dessa kurser och har ett snitt betyg på 14,14. Krävs de något ämne till för att ha behörighet att söka linjen samt om de går att plugga upp ämnen.
    Engelska 5
    Engelska 6
    Historia 1b
    Idrott och hälsa 1
    Matematik 1b
    Matematik 2b
    Naturkunskap 1b
    Religionskunskap 1
    Samhällskunskap 1b
    Samhällskunskap 2
    Svenska 1 / Svenska som andraspråk 1
    Svenska 2 / Svenska som andraspråk 2
    Svenska 3 / Svenska som andraspråk 3
    Företagsekonomi 1
    Privatjuridik
    Psykologi 1
    Moderna språk

    1 Svar

    Saga SYV

    Hej,

    i behörighet till sjuksköterskeprogrammet ingår även Naturkunskap 2 - så du måste få godkänt betyg i den kursen.
    För övrigt måste du ha Examensbevis.
    Vänligen
    S.