IdentitiesSecret

    Som en programstudent, om jag slutför den här kursen som jag just nu går, som avslutas någon gång i slutet av oktober, och sedan bestämmer mig för att avbryta programmet efter det. Kommer det fortfarande att stå, på LADOK t.ex. , att jag har avklarat den här första introduktions kursen? Även om jag inte går genom hela programmet.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    jobbar inte som administratör i LADOK, men min uppfattning är att alla högskole-universitetskurser som avslutas med godkänt betyg bör finnas i LADOK med det antal poäng som kursen är på. Men du kan med fördel fråga utbildningsadministratör på din institution; hen har mycket bättre koll på LADOK. Även studievägledare på din institution kan förhoppningsvis ge dig svar (eftersom hen troligen varit med om liknande situationer förut och tagit reda på svaret). Jag blir extra osäker kring svar på din fråga för att du nämner "introduktionskurs" och jag är inte säker på att man får betyg i slutet av Introduktionskurser. Om det är så att du inte får ngt betyg i slutet av kursen, då är det mycket möjligt att den kursen inte kommer att finnas med i LADOK.

    Studie- och yrkesvägledare