Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Nicole,
    om du har godkänt betyg i matematik 1a eller 1b eller 1c, kan du direkt läsa matte 2;
    du kan läsa matte 2a eller 2b eller 2c.
    Man läser EN KURS på varje nivå, alltså går det bra att läsa, t.ex
    Matematik 1a - 2c - 3b - 4;
    eller 1b - 2a - 3c - 4;
    eller 1c - 2c - 3b - 4.

    På nivåer 1 och 2 finns tre spår: a, b och c;
    på nivå 3 finns endast 2 kurser 3b och 3c
    och på nivå 4 går alla spåren ihop och det finns endast en kurs - Matematik 4. Och efter matte 4 kan man läsa matte 5 eller matte specialisering.
    Du får också gärna kika på info på https://www.fragasyv.se/info/matematik-pa-gymnasiet