Johanna

    Hej! Jag har läst att det finns utbildningar för biomedicinsk analytiker och olika inriktningar. Jag undrar specifikt vad skillnaden mellan biomedicinsk analytiker programmet och biomedicinsk analytiker inriktning laboratoriemedicin programmet? Är det skillnad i utbildningen?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Johanna,
    ställ din fråga till studievägledare på biomed.programmen.
    Inriktning BMA:Lab.medicin finns på flera lärosäten. Innehåll och upplägg behöver inte vara identisk på de olika lärosätena, även om programmet har samma namn.
    Listan på BMA-programmen - var god se studera.nu/jamfor-utbildning/?q=bma
    I väntan på svar från studievägledare på BMA-programmen (om du väljer att ställa frågan till dem), råder jag dig att läsa noga all info som står på de utbildningar som du är intresserad av och jämföra även kursinnehåll i programmen samt se också om du hittar info om praktik (kan kallas för VFU = verksamhetsförlagd utbildning); se vad som står om praktikens omfattning och på vilka arbetsplatser som man gör sin praktik.