Hej, jag undrar vad som menas med 'för enskild' i valet nedan: Introduktionsprogram>programinriktiat val mot estetiska programmet, för enskild, special pedagogisk verksamhet, profil AST. Och sen vad som menas med 'Individuellt alternativ' i valet nedan: Introduktionsprogram>individuellt alternativ, specialpedagogiskt verksamhet, Profil AST mot speldesign Och slutligen vad menas med valet 'individuellt alternativ' i valet nedan: Introduktionsprogram> individuellt alternativ. Vår SYV på skolan har sagt att min dotter ska välja Introduktionsprogram mot ett programinriktiat val eftersom hon saknar betyg i matematik. Jag förstår vad det betyder. Men eftersom hon söker ger AST har autism så ser valen på gymnasieantagningen lite olika ut och jag förstår inte skillnaderna. En ytterligare fråga är att OM hon nu skulle få ett betyg i Matematik i Juni, då blir hon helt plötsligt inte behörig till dom valen hon nu har gjort med Introduktionsprogram mot programinriktade val. Ska hon då redan nu lägga in ansökningar till dom program hon inte är behörig till bara i fall om att? Och ska dessa val ligga först eller sist? Tack :-)
Sök efter frågor
Här kan du söka bland alla redan ställda frågor.
Alla frågor är besvarade av riktiga studie- och yrkesvägledare.
Just nu är 32000 frågor besvarade.
Skillnaden mellan olika val i ansökningar till programmen?
1 Svar
Hej,
jag tycker det är mycket bra att lägga många valalternativ i gymnasieansökan och då både för "obehöriga" och för "behöriga" - hur behöriga och obehöriga-alterntiven ligger spelar mindre roll pga gymnasiesökande prövas till första/högsta alternativet först och då kan på det alternativet bli svar: OBEHÖRIG, och då tittas det på nästa alternativ, nr.2 som om det alternativet var första/högsta... och så går man neråt ... men så fort man blir ANTAGEN så kommer det på lägreprioriterade alternativ stå PRÖVAS EJ.
Ang. innehåll och behörighet till olika IM så uppger vi det vi vet om de utbildningarna bl.a på
gymnasieguiden.se/gymnasieprogram/IMA och gymnasieguiden.se/gymnasieprogram/IMV - och vad gäller IMV så får den utbildningen anordnas för Grupper eller för enstaka elever - så om det i gymn.antagningen står "för enskild", så gissar jag på att de menar att det inte en grupp elever som undervisning ska anordnas för utan på individuellt basis (med individuell studie-/handlingsplan).
Frågor och svar taggade med 'utländsk akademiker' (2 st.)
-
Utlandsutbildad psykolog?
Hej, Jag kommer från Chile och flyttar till Sverige. Jag är i Chile utbildad och licenserade psykolog med vad som motsvarar en magister examen. Jag har förstått att det kommer ta tid att få min licens o Sverige då jag behöver kunna svenska på C...
Hej!Det är jättebra att du är medveten om att processen att få din legitimation som psykolog i Sverige kan ta tid och kräver kunskaper i svenska på ganska hög nivå. Under tiden kan... Läs hela svaret -
Hur kan en utländsk ekonom fortsätta till magister inom redovisning?
En kille(38 årig) från Jemen har högskoleutbildning(kandidatexamen) inom ekonomi linje redovisning och finansiering och skickat till UHR för validering. Han studerar SFI och nu inte kan klara svenskan men han kan god engelska. Han vill fortsätta och komplettera sin studie till magister i Sverige...
Hej, alla utbildningar inom Ekonomi med undervisningsspråk Engelska på Magister- och Masternivå finner man på www.studera.nu/jamfor-utbildning>>> och jag... Läs hela svaret
Hittar du inte din fråga?
Skapa en ny fråga