Hej, jag undrar vad som menas med 'för enskild' i valet nedan: Introduktionsprogram>programinriktiat val mot estetiska programmet, för enskild, special pedagogisk verksamhet, profil AST. Och sen vad som menas med 'Individuellt alternativ' i valet nedan: Introduktionsprogram>individuellt alternativ, specialpedagogiskt verksamhet, Profil AST mot speldesign Och slutligen vad menas med valet 'individuellt alternativ' i valet nedan: Introduktionsprogram> individuellt alternativ. Vår SYV på skolan har sagt att min dotter ska välja Introduktionsprogram mot ett programinriktiat val eftersom hon saknar betyg i matematik. Jag förstår vad det betyder. Men eftersom hon söker ger AST har autism så ser valen på gymnasieantagningen lite olika ut och jag förstår inte skillnaderna. En ytterligare fråga är att OM hon nu skulle få ett betyg i Matematik i Juni, då blir hon helt plötsligt inte behörig till dom valen hon nu har gjort med Introduktionsprogram mot programinriktade val. Ska hon då redan nu lägga in ansökningar till dom program hon inte är behörig till bara i fall om att? Och ska dessa val ligga först eller sist? Tack :-)
Sök efter frågor
Här kan du söka bland alla redan ställda frågor.
Alla frågor är besvarade av riktiga studie- och yrkesvägledare.
Just nu är 32150 frågor besvarade.
Skillnaden mellan olika val i ansökningar till programmen?
1 Svar
Hej,
jag tycker det är mycket bra att lägga många valalternativ i gymnasieansökan och då både för "obehöriga" och för "behöriga" - hur behöriga och obehöriga-alterntiven ligger spelar mindre roll pga gymnasiesökande prövas till första/högsta alternativet först och då kan på det alternativet bli svar: OBEHÖRIG, och då tittas det på nästa alternativ, nr.2 som om det alternativet var första/högsta... och så går man neråt ... men så fort man blir ANTAGEN så kommer det på lägreprioriterade alternativ stå PRÖVAS EJ.
Ang. innehåll och behörighet till olika IM så uppger vi det vi vet om de utbildningarna bl.a på
gymnasieguiden.se/gymnasieprogram/IMA och gymnasieguiden.se/gymnasieprogram/IMV - och vad gäller IMV så får den utbildningen anordnas för Grupper eller för enstaka elever - så om det i gymn.antagningen står "för enskild", så gissar jag på att de menar att det inte en grupp elever som undervisning ska anordnas för utan på individuellt basis (med individuell studie-/handlingsplan).
Frågor och svar taggade med 'genetik' (4 st.)
-
Genteknik efter biomedicinskaanalytiker?
Hej! jag läser just nu till biomedicinska analytiker, kan jag jobba inom genteknik efter examen?
Hej! jag är inte heller expert på "genetiska frågor" och jag tycker precis som SYV Milla att du bör i första hand fråga de som är verksamma i det kunskapsområde,... Läs hela svaret -
Vilka yrken bör man jobba med om man är genetik intresserad?
Hej Jag är genetik intresserad och jag skulle vilja ha lite förslag på yrken som forskar/jobbar med genetik och deras arbets uppgift?
Hej Privat!Titta gärna på framtid.se/yrke/genetiker, yrke/medicinsk-genetiker och DNA-coach. -
Studera vidare inom genetik?
Hej, Jag har nu gått halva andra året på gymnasiet och har redan börjat fundera på vad jag ska plugga vidare till. Jag går naturvetenskap och har verkligen byggt upp ett intresse för genetikstudier. Det jag är intresserad av är att antingen...
Hej Cecilia!Jag vill råda dig välja tema för ditt gymnasiearbete som ligger inom Genetik. GA är en obligatorisk kurs i årskurs 3. Du måste få temat godkänt av din handledare för GA... Läs hela svaret -
Vilken utbildning ska jag välja för en karriär inom genteknik?
Hej! Jag heter Sandra och går andra året på naturprogrammet just nu. Jag är fortfarande osäker på exakt vad jag vill läsa till efter gymnasiet, men jag har på sistone utvecklat ett intresse för genteknik och genredigering. Jag är särskilt nyfiken på CRISPR-metoden som det forskas mycket...
Hej Sandra;jag tycker du kan börja med att välja tema till ditt GA, gymnasiearbete inom genteknik och genredigering, kanske rent av göra GA om CRISPR-metoden. Du kan också... Läs hela svaret
Hittar du inte din fråga?
Skapa en ny fråga