Studie- och yrkesvägledare
    Hej.
    Jag undrar ifall ni kan tipsa om gymnasieskolor som erbjuder program för elever med autism + ADHD? Eleven som jag har i åtanke saknar fullständiga betyg från grundskolan (ganska många dessutom) och har behov av mycket stöd i en liten undervisningsgrupp. Hen har idag en elevassistent på heltid. Hen har enligt vår skolpsykolog en ojämn kognitiv förmåga och kunskapsmässigt ligger hen på en låg nivå. Hen är ljudkänslig. Har gått i vanlig klass och stundvis har det fungerat väl. Hen uppfyller inte kriterierna för att vara en särskoleelev.

    Eleven är idag bosatt i Trollhättan och helst bör skolorna ligga inom rimligt avstånd härifrån. Att bo på internat kan vara ett alternativ. Ös på med förslag! :)

    Tack! // Sara Eliasson.
    • Liselotte : Finns det önskemål om Vilket PROGRAM som eleven ska gå på gymnasiet eller siktar hen på ngt. speciellt yrke?
    • Ludmila : Var god kontakta [email protected]
    • Studie- och yrkesvägledare : Undrar rent generellt. Alla tips mottages med tacksamhet!
    • Julia : Jag hoppas du har sett de tipsen som finns i de 3 svar (nedan)? Jag skulle också pratat med kurator, som brukar ha kunskaper om vad som finns för skolor för elever med speciella behov lokalt, i just rätt del av Sverige, där eleven bor. Lycka till!
    • Studie- och yrkesvägledare : Tack alla för era svar!
    Läs alla kommentarer