Kimia
    Kan man skriva högskoleprovet om man har läst till Sva1,men inte Sva2?.

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden
    Hej Kimia, det finns inte några som helst krav på vilka kurser man måste ha läst för att kunna skriva högskoleprovet.
    Det finns inte några begränsningar utifrån tidigare utbildningsbakgrund, så svar är JA, man kan skriva högskoleprovet - det räcker att man anmäler sig i tid och betalar avgift som numera är på 450 kr.

    Mvh
    Liselotte SYV
    Liselotte