Personligt
    Hej, jag har fått beviljat att läsa till ett slutbetyg eftersom jag ha en kurs som inte kan omvandlas.
    Jag har läst upp ett helt behörighetsområde. Jag har läst fysik 1 och 2, biologi 1 och 2, kemi 1 och 2 samt matematik 1-4. (Matematik 4, fysik 2, biologi 2 och kemi 2 krävs för behörigheten)

    Eftersom att jag nu har läst så många kurser har jag mer än 2700 poäng. Min fråga är: kan jag välja bort matematik 2 och 3, biologi 1, och fysik 1 eftersom det dra ner mitt snittbetyg?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Det är rektor på komvux som godkänner hur Slutbetyg ser ut, men du kan komma med ditt förslag; förhoppningsvis blir det godkänt. Du behöver ha 2350 poäng i ditt slutbetyg.

    Studie- och yrkesvägledare
    • : Tusen tack för ditt snabba svar. Det värmer :)
    • Anna : Vi på Fråga SYV är mycket glada om våra svar blir till hjälp! :) Du får gärna gilla oss på https://www.facebook.com/fragasyv.se/?fref=ts ;)
    • Anna : Ansvar för att godkänna studieplanering mot ett Slutbetyg (som ytters rektor på Komvux ansvarar för) är ofta delegerat till SYV på komvux. I tveksamma frågor söker SYV svar från betygsexperter Och/eller från reektor. Där är dit du måste vända dig - till komvux där du läser mot ett Slutbetyg. Lycka till med dina studier!