Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Vera,

    vid ansökan till Linnéuniversitetet, där ansökan sker både till höstterminen och till vårterminen - skulle 15.0 förhoppningsvis räcka vid ansöka till vårterminen,

    så här ser antagningsgräns i direktgrupper -BI och BIex - ut vid ansökan till sjuksköterskeprogrammet med start VÅREN.

    Antagningsgräns till höstterminens start är högre, ligger på över 16.0... - det är således lättare att komma in om utbildningen startar på våren. Detta pga färre söker (elever som går åk3 på gymnasiet är ännu inte behöriga att söka).

    Mitt råd till dig blir att du söker med dina nuvarande betyg men att i fall du inte kommer in, att du söker till vårterminens start. Du har större chans att komma in till programmet som startar på våren.

    Vänligen

    Liselotte syv

    Liselotte