Hej Anders,

    när du söker till högskola/universitet gör du din ansökan på www.antagning.se
    Se då till att alla dina tidigare gymnasiebetyg är synliga när du loggar in på "Mina sidor" på Antagning.se och detta, oavsett om betygen är ihopsatta i examina eller om det är betyg i fristående kurser - utdrag från betygskatalog. Antagning.se kommer alltid räkna till din fördel; endast de betygen som måste räknas in Och så övriga betyg som får räknas in, men då endast om de höjer ditt meritvärde, kommer att räknas in.
    Vänligen
    ANNA