hejpåalla

    Hej! Jag studerar på ett program på universitetet i detta nu. Men jag har börjat blivit lite osäker på om jag verkligen vill studera detta jag läser. Därför funderar jag om jag kan söka till en fristående distans kurs till våren redan nu på antagning.se även fast jag fortfarande är registrerad på mitt program. Har tanken att jag ska hoppa av när första terminen är avklarad men då vill jag gärna studera andra kurser på våren istället. Fungerar det att söka nu ändå?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej! anmälningsperioden till VT-24 på antagning.se slutade i mitten av oktober 2023. Men om kurser eller program du vill söka till öppnar för SEN AMÄLAN, och du är behörig till de utbildningar, kan du i så fall göra anmälan och sedan får du se om du blir antagen.
    Du får söka till andra utbildningar när du läser på någon utbildning och det påverkar inte din möjlighet att i fall du ändrar dig och vill, stanna på din nuvarande utbildning och fortsätta läsa.
    ObS! utbildningar finns inte endast inom högskole-universitetsstudier utan även i andra former, t.ex yrkeshögskola. Se utbud på www.yhguiden.se

    Studie- och yrkesvägledare