Daniel
    Hej Syv! Har gått ut gymnasiet, fast inte med ett slutbetyg. Hade 500p F.
    Jag har varit på komvux och gått kurser för 400p. Så nu är det klart.
    Jag hamnar väl i BG2 när jag söker vidareutbildning?
    Men jag undrar om jag kan söka via Högskoleprovet OCKSÅ fastän mitt fullständiga betyg är från komvux?
    Tack på förhand!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Högskoleprovet http://www.fragasyv.se/info/hogskoleprovet kan alla söka via... Oavsett om man har betyg från gymnasiet eller från vuxenutbildningen/ komvux.
    Om du har examensbevis från komvux borde du prövas i icke- Kompletterinsgruppen men oavsett vilen urvalsgrupp du prövas i med dina betyg, kan du få en extra chans att komma in på högskola om du gör HP.
    Tänk också på att det finns yrkeshögskola www.yhguiden.se och folkhögskola www.folkhogskola.nu

    Mvh Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare