Olivia
    Hej!

    När kan man börja söka till sommarkurser 2021?
    • Julia : I år börjar anmälningsperiod till sommarkurser den 19 febr 2021 och slutar den 15 mars 2021.

    2 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Olivia,

    jag vet inte om du undrar över sommarkurser på högskolor-universitet, på komvux, på folkhögskolorna eller inom ngn annan studieform.
    Vad gäller högskolor-universitet, så bör datumen kunna hittas på antagning.se/sv/anmal-dig-och-hall-koll/viktiga-datum

    Vad gäller komvux - kan det vara olika i olika kommuner, så man tittar på komvux-webbplats på den aktuella kommunens hemsida.
    Vad gäller folkhögskolorna - se om du hittar info på www.folkhogskola.nu

    Studie- och yrkesvägledare
    Julia SYV på FrågaSYV

    Hejsan, jag har nu ringt till Antagning.se och fick på telefon svar om att i år börjar anmälningsperiod till sommarkurser på de svenska lärosätena(högskolor-universitet): den 19 februari 2021 och slutar den 15 mars 2021. Tel.nr till antagning.se är 0771-550720 och tel.tid kl.9-16.
    Vänligen
    Julia syv