Mathilda

    Vad kan jag arbeta med om jag älskar språk, vill arbeta internationellt (helst i Spanien) med någonting där jag gör någonting bra för världen, exempelvis med miljöfrågor eller mänskliga rättigheter, men också känner att världen är liten och vill veta mer om universum och så vidare...

    • Milla : Kan du mycket bra spanska?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Mathilda;

    vill man jobba i Spanien, så "vinner" man mycket på att kunna mycket bra spanska. Allt blir mycket lättare om man kan flytande spanska om man ska bo och jobba i Spanien.
    Du kan kanske fundera på att gå utbildning i Spanien. Många ggr är det lättare att få jobb i samma land där man går sin utbildning... - om högre studier i Spanien var god se studera.nu/spanien

    Studie- och yrkesvägledare

    Om du vill gå utbildning i Sverige men sedan jobba internationellt, försök hitta en passande utbildning; www.studera.nu är en gemensam sida för högskolekurser och program på de svenska lärosätena. Utbildningsutbud förändras. De utbildningar som kommer ha start vårterminen 2020 på de svenska lärosätena, kommer att dyka upp den 16 sept 2019 på www.antagning.se - och ansökningsperiod pågår till 15 okt 2019.
    Ännu kan man kanske inte se alla de program och kurser som kommer starta VT-20 men många kan man se redan nu, innan 16 sept. Så, kika gärna på www.studera.nu redan idag.

    Dock, är det många fler utbildningar som startar till hösten. Utbildningsutbud kommer att fastställas till 15 mars 2020 - för de högskoleutbildningar som startar HT20.

    En del "Internationella utbildningar" kan även finnas inom yrkeshögskola - kika därför gärna även på www.yhguiden.se där hela utbudet av yrkeshögskoleutb.finns; nedan - några exempel:
    yrgo-hogre-yrkesutbildning-goteborg/internationell-spedition-med-inriktning-miljoelogistik
    ostsvenska-yrkeshogskolan/internationell-transportlogistik
    salj-marknadshogskolan/internationell-saljare-marknadsforare-sthlm
    internationell-affarslogistiker-green-management-hermods-stockholm