Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Kimia!
    Det brukar vara lite högre antagningsgräns för kompletteringsgruppen. Det är ingen regel och det behöver inte bli så i framtiden. Det är ingen som vet riktigt hur det blir.

    Som det har varit förr, så var det oftast så som du beskriver.
    Så - ett enkelt svar på din fråga är: Ja, det stämmer.

    Mvh
    Milla
    Studie- och yrkesvägledare
    • : Milla,jag förstår inte,för att du har skrivit att mitt fråga stämmer,när du även har skrivit att det brukar vara lite högre antagningsgräns för kompletteringsgruppen.Mvh
    • Milla : Jag menar att det är lite svårare att komma in i kompletteringsgruppen, eftersom det är oftast "högre antagningsgräns" = krävs högre betyg.