Julia
    Hej, tänkte ansöka till läkarprogrammet i Polen nästa år, och tänkte fråga om ni vet några stipendier man kan ansöka om för att hjälpa bekosta utbildningen?

    Tacksam för svar!
    • : Tips: fråga på den skolan dit du vill söka! De är intresserade av att få studerande och hjälper därför gärna till, "allt de kan"! :)

    1 Svar

    Melina SYV på Framtidsskolan

    Hej Julia!

    I dokumentarkivet på FrågaSYV.se hittar du tips på flera stipendium.
    Ett annat tips är Svenska Institutet, där kan du också ansöka om stipendier i Polen.

    Lycka till!
    Hälsningar
    Melina, SYV

    • : Stipendiet från Svenska Institutet om Polen passar inte mig tyvärr. Annars har jag inte hittat något stipendium för utlandsstudier eller studenter eller liknande :/
    • : Det är jättesvårt att hitta vad man kan söka och om man söker så finns det inga garantier att få ngt. Dessutom är det små summor det handlar om. Allt den tid man lägger på att "jaga" stipendier är bättre spenderat, om man tar extrajobb i kassa i en livsmedelsburik några timmar i veckan i ett par månader. Det är i alla fall min egen erfarenhet och det som kompisar berättar! :(