Sara
    Hej!
    jag pluggar sista terminen på Vo-programmet på gymnasiet. Och har tänkt att jobba ett eller några år och sedan pluggar på YH-skola . Jag vill fortsätta att jobba inom vården/omsorgen men inte som omsorgsassistent / undersköterska och undrar var det finns för andra utbildningar inom vården. Dock inte på universitet/högskola då jag inte har behörighet dit. Helst yh-utbildning i närheten av Växjö . kan tänka mig att pendla . MVH Sara

    1 Svar

    Hej, kul att du siktar på en Yh fortsättning.
    Här är en länk till alla Yh utbildningar som finns just nu i Sverige http://www.yhguiden.se/#!/sok?&lan=&utbildningsomraden=4 (några är mer hälsa men dom flesta rör sjukvård.)
    Allt från Ambulanssjukvårdare till Demens- och äldrepsykiatrispecialiserad undersköterska. Yh-utbildningarna ändras dock under åren så dom som finns nu kan se annorlunda ut om två år. Lycka till!