Hej Batoul!
    Var studerar du till Företagssäljare? Är det en privat diplomutbildning eller en yrkeshögskoleutbildning som du läser nu? Du får gärna fråga dina lärare och utbildningsansvariga om de kan rekommendera någon vidareutbildning efter den utbildningen som du nu går.
    Allmänt sett, så finns det inte någon "klar utbildningsväg" efter utbildningen till företagssäljare, för att yrket är icke-reglerat precis som de flesta andra yrken (i Sverige) inom försäljning - utan det är en arbetsgivare som bestämmer vem hen anställer. Det är inte förbjudet att som företagssäljare eller en annan sort säljare anställa med vilken utbildning som helst.
    Kika gärna på många olika yrken på www.framtid.se - en sajt om över 2.ooo yrken. Det är inget som säger att du måste läsa vidare just inom försäljning. Du kanske vill utbilda dig till lärare eller till en ekonom eller till ännu något annat yrke?