draken

    Hej! Jag ska läsa fristående distanskurser på universitet i vår på totalt 30hp och de är på kvartsfart respektive halvfart, samt vissa börjar under period 1 och vissa under period 2. Jag förstår inte hur man i dessa fall räknar vad som är helfart, dvs om jag har möjlighet att få fullt studiemedel från CSN under hela terminen. 1. Jag har förstått att för fullt studiemedel ska man plugga 1,5hp/vecka. Hur räknar man när man läser flera olika kurser samtidigt som har olika studietakt, och som startar på olika perioder? 2. Räcker det att man studerar kurser, någon gång under terminen, på totalt 30 hp eller måste man läsa 15 hp under första perioden för att få fullt CSN under hela terminen? 3. Har det någon betydelse att de är på halv- och kvartsfart om kurserna totalt uppgår till 30 hp för frågan om fullt CSN? 4. Här kommer exempel på vilka kurser jag tänkte läsa. Om jag pluggar som dessa förslag, läser jag då på helfart och får fullt CSN under hela terminen? Ex. 1: Period 1: 7,5hp Kvartsfart - Allmän musiklära (v. 3-22) 7,5hp Kvartsfart - Aktivera din franska (v. 3-22) 7,5hp Halvfart - Att hantera konflikter (v. 3-12) Period 2: 7,5hp Halvfart - Kriminalitet och unga (v. 13-22) Ex 2: Period 1: 7,5hp Kvartsfart - Allmän musiklära (v. 3-22) 7,5hp Kvartsfart - Aktivera din franska (v. 3-22) Period 2: 7,5hp Halvfart - Kriminalitet och unga (v. 13-22) 7,5hp Halvfart - Vem blir radikaliserad? (v. 13-22) Ex 3: Period 1: 7,5hp Kvartsfart - Allmän musiklära (v. 3-22) Period 2: 7,5hp Halvfart - Vem blir radikaliserad? (v. 13-22) 7,5hp Halvfart - Kriminalitet och unga (v. 13-22) 7,5p Halvfart - Konst- och bildvetenskap: Fem mästerverk (v. 12-22) Tack!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej, du måste fråga de som jobbar på CSN för att det där beslutet fattas. Oavsett om jag eller ngn annan säger till dig kommer det beslutet gälla som personal på CSN (studiestödsutredare) beslutar om. Du kan ringa eller maila till CSN eller kanske chatta också... se kontaktinformation på csn.se/kontakt

    Studie- och yrkesvägledare