Kristina
    Hej!
    Kommit in på ett program i Stockholm men är reserv på samma program i Göteborg, kan jag tacka "ja" till båda? Dvs att jag vill behålla platsen jag är antagen på men samtidigt om jag lyckas komma in i Göteborg att jag väljer det?
    Tack på förhand! :)
    • : Vad blir konsekvenserna, finns det någon nackdel med att tacka ja på båda?

    1 Svar

    Melina SYV på Framtidsskolan

    Hej Kristina!

    Om du fortfarande vill bli antagen til den utbildningen som du är reservplacerad på, så ska du tacka ja till den. Du kommer att konkurrera om platser som blir lediga i andra urvalet.

    Det är också bra att du tackar jag till den utbildningen som du blivit antagen till för att inte riskera att bli utan plats.

    Vänliga hälsningar
    Melina, studie- och yrkesvägledare