Oscar
    Hej

    Jag har precis gått ut från grundskolan och sökt till Ekonomi, Samhäll, teknik och handelsprogrammet. Jag är antagen på teknikprogrammet, men då är frågan kan jag komma in på fastighetsmäklarutbildningen via det programmet och vilken inriktning ska jag välja?

    1 Svar

    Hej Oscar!

    För att du ska vara behörig till att söka Fastighetsmäklarprogrammet krävs grundläggande behörighet + Matematik 3b / 3c och Samhällskunskap 1 b/ 1a1 + 1a2.

    De kurserna ingår automatiskt i teknikprogrammet, oavsett inriktning.
    Om du istället kommer in på ekonomiprogrammet eller samhällsprogrammet så ingår inte matte 3b/3c som en obligatorisk kurs. Därför måste du i sådant fall lägga till Matte 3b inom Programfördjupningar eller inom Individuellt val.

    Vänliga hälsningar
    Melina SYV