Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Elena!

    Har du fått ett brev från skolan med olika blanketter och info om när upprop för just din utbildning blir? Det borde i så fall stå i de "papprena".

    Om du inte fick brevet eller om det inte står i brevet, är det bäst att kontakta skolan och fråga. Vi kan försöka hjälpa dig få fram den info - men då måste vi veta vilken skola och vilket program /och inriktning/ som du kom in på.

    Bästa hälsningar

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare

    Kontaktuppgifter och annan info om alla gymnasieskolor i Sverige + om svenska gymnasieskolor utomlands, går lätt att hitta via www.gymnasieguiden.se

    Hejsan,

    jag har ringt till din blivande gymnasieskola, kontaktuppgifter inklusive tel.nr finns här>> men det visade sig att alla är fortfarande på semester och det är först den 12 augusti som man kan nå skolans personal. Du kan, om du vill kontakta dem den 12 augusti eller senare.

    Sedan ringde jag till gymnasieantagningen och de sa att Fyrisskolan har skickat ut papperbrev till eleverna och alla borde ha fått dem nu, men att de skickar nu på en gång ett nytt brev till dig som du borde få med post imorgon, OM DEN ADRESS TILL DIG SOM DE HAR ÄR RÄTT ADRESS. De frågade mig vad du har för gatuadress, men det kunde jag ju inte svara på! :) Så nu skickar dem ett nytt brev till den adressen som de har "på dig".

    Du bör, tycker jag, nu på en gång kontakta Antagningskansliet i Uppsala:

    Ring dem nu, uppge ditt personnummer och stämma av om de har rätt adress till dig!

    Om du inte kommer fram på telefon, skicka epost till den /se epostadress ovan/. Om du inte kommer i kontakt med Antagningskansliet och inte får brevet, gå till skolan så att du finns i Huvudentrén kl.9 den 17 augusti.

    Det löser sig!

    Lycka till med dina gymnasiestudier!

    ;)

    • : Fick aldrig något papper hem. Jag kom in på Fyrisskolan, samhällsvetenskap, beteendevetenskap.
    • Milla : Gymnasieskolorna brukar skicka ut brev hem till elever som kom in på skolan med kallelse till upprop, diverse blanketter att fylla i mm. Jag ska forska lite i hur Fyrisskolan gör. Återkommer! :)
    • : Jo just ja. Jag fick en blankett men den råkade min mamma slänga...
    • Milla : Nu har jag pratat i telefon med gymnasieantagningen och det är den 17 aug. kl.9.00 i Huvudentrén på skolan som du börjar dina gymnasiestudier! Jag skriver också utökat svar till dig nu. :)
    • : Tack så jättemycket! :D
    • Milla : Vi på Fråga SYV är mycket glada om våra svar blir till hjälp! :) Du får gärna gilla oss på https://www.facebook.com/fragasyv.se/?fref=ts ;)
    • Anna : Ta vara på det brevet som du får från skolan snart! Det finns flera blanketter i brevet, som bör fyllas i och tas med på uppropet. Läs alla de papprena som finns i brevet och ta med dem på uppropet. Det är så skola vill att eleverna gör. Det finns ofta mycket värdefull information i alla de papprena som skickas från skolan hem till elever. Om du läser den, slipper du undra och fråga om ngt. som står i "papprena". :) Lycka till med dina studier!
    Läs alla kommentarer