A
    Jag kommer söka till en skola som kräver musikintagningsprov, denna skola kommer då skicka ett par noter (som jag ska lära in) till mig tillsammans med intagningsprov kallelsen; det är ganska självklart att jag därför vill ha kallelsen så fort som möjligt.

    Hemsidan stänger den 17:de, vi måste även skriva ut och lämna in våra val till SYV så att hon kan skicka dem, vilket vi har till den 24 på oss.
    Om jag skulle bekräfta min ansöka och lämna in pappret till SYV den 14:de, skulle det finnas möjlighet till att jag får en kallelse lite tidigare, eller måste jag vänta till efter 17 respektive 24 - då alla ansökningar måste vara inne - tills jag kan få min kallelse?

    Tack för svar!

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, de skolor som skickar ut kallelser är inte beroende av att du lämnar in din kvittens - det får veta vilka som sökt efter den 17/2 så systemet stänger. Allt sköts centralt och sen är det upp till skolorna när de skickar sina kallelser. /Lena, Syv