Anonym

    Hej! Jag går gymnasiet och har ett mål om att börja på juristprogrammet efteråt. Alla kurser i gymnasiet går bra men mattekurserna kommer troligen minska mina chanser rätt så mycket att komma in på min drömutbildning. Har ni några tips på hemsidor eller liknande jag kan vända mig till för att främst utveckla mina kunskaper i problemlösning och liknande? Tack!

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hejsan!
    vi brukar rekommendera www.matteboken.se - en mycket bra gratis sida där mattekurserna är upplagda för repetition och för självstudier.
    Vidare vill jag tipsa dig om att du frågar din mattelärare om tips på bra hjälpmedel och du kan också ställa din fråga i forumet på Pluggakuten, som är en gratis tjänst från Mattecentrum, som just är inriktat på naturvetenskapliga ämnen, bl.a på matten!

    • Anonym :

      Okej tack! Ska definitivt kolla upp dessa. Förresten, för att komma in på juristutbildningen, är det ett måste att ha gått matt 1b och 2b eller räcker det med 1a och 2a?