Milla SYV på FrågaSYV

    hejsan,

    på nivå 1 får man fritt byta kurser mot varandra vid programbyte och för det krävs inte rektors beslut. Det är alltså OK att ta in Matematik 1a i examensbevis från ett högskoleförberedande program.
    Du kan läsa om det bl a på den här sidan>> som berättar om "Individuellt anpassat program" men i detta fallet krävs det inte beslut om individuellt anpassat program (men om man vill ta med sig "fel mattekurs" på nivå 2 - då kan man inte göra det utan beslut om Individuellt anpassat program).

    Bästa hälsningar

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare