Sheyla
    Hejsan, jag är 18 och mamma. Min fråga är om hur jag kan göra för att kunna gå i skolan fast jag har ett litet barn? Min kille tänker ställa upp på att ta hand om henne dom timmar jag är i skolan. Kan man till exempel ta med ett barn till skolan under lektionerna?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, eftersom tiden när din bebis är så liten är viktig för er båda två - den kommer liksom aldrig tillbaka så bör du kanske fundera och diskutera ordentligt med t.ex barnavårdscentral, barnmorska när det är lämpligt att gå tillbaka till dina studier. Det är ju dock toppen att din kille kan ställa upp och vara pappaledig.

    Det är skolan du söker till som du får göra upp ett passande schema med - där du får diskutera hur mycket du kan gå i skolan och se om man kan göra en anpassning efter den tid du kan vara borta och om du kan ta med dig ditt barn till vissa lektioner. /Lena, Syv