Mariiiiiii

    Hej! Jag har precis läst klart mitt sista år på naturvetenskapsprogrammet, och läste 2600 poäng (100 poäng gymnasiearbete). Jag har 2,5 i merit, och läste bland annat spanska 4 samt engelska 7. På spanska fick jag B och på engelska fick jag A. Jag vill komma in på apotekarprogrammet. Min fråga är om båda betygen räknas med i mitt jämförelsetal, för just nu har jag eng 7 som utökad kurs då den get meritpoäng. Tack!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    om du i ditt examensbevis har eng7 markerat med "U" (utökat) då räknas betyget in i ditt jämförelsetal på grund av att kursen ger meritpoäng. Alla de övriga betygen, förutom gymnasiearbetets betyg, räknas också in i ditt jämförelsetal.

    Studie- och yrkesvägledare