katarina
    Hej
    Om en är svensk medborgare (född här) och har gått gymnasiet men inte fått examen, endast samlat betygsdokument. Sen pluggat utomlands, i detta fallet läkarlinjen i land som ej är i EU. Så nu jobbar där som ST läkare. Kan man sen jobba som färdigutbildad specialist i sverige trots att man ej har gymnasieexamen?
    • Peter : Vi kan inte lova någonting, eftersom det är Socialstyrelsen som beslutar i denna frågan, men vår erfarenhet är att man med vissa Kompletteringar, brukar få jobba som läkare i Sverige, om man är utbildad läkare i utlandet. Hur mycket man behöver komplettera - och om det är kurser och/eller praktik man behöver komplettera med, är en fråga som Socialstyrelsen svarar på. Lycka till!